مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 شهریور 1399 ساعت 05:302020-09-02اقتصادي

باران موجب خسران برنج و نفع راتون گیلان 


مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: اگرچه باراش باران موجب ورس و خسارت به برخی از شالیزارهای استان شد اما با رطوبتی که در شالیزارها پدید آمد، - ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان گفت: اگرچه باراش باران موجب ورس و خسارت به برخی از شالیزارهای استان شد اما با رطوبتی که در شالیزارها پدید آمد، زمینه افزایش پرورش راتون در شالیزارهای استان فراهم شده است.

  ابراهیم اکبرزاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون در 216 هزار هکتار از این شالیزارها برداشت برنج انجام شده است، گفت: در 160 هزار هکتار از این شالیزارها برداشت محصول به صورت مکانیزه انجام شده است.

وی افزود: به دلیل بارش باران هنگام برداشت محصول در 149 هزار هکتار از این شالیزارها ورس یا خوابیدگی برنج صورت گرفت که این امر هزینه های برداشت برنج را برای کشاورزان افزایش داد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: اگرچه باران موجب خسران برنج شد اما با رطوبتی که در شالیزارها حاصل شده است، زمینه افزایش پرروش راتون را در بین مزارع برنج گیلان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه راتون برنجی گران تر و خوش طعم تر از برنج اولیه است، ادامه داد: سال گذشته در 80 هزار هکتار از شالیزارها راتون پرروش یافت و امسال با توجه آب و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران موجب خسران برنج و نفع راتون گیلان 

باران موجب خسران برنج و نفع راتون گیلان